Nuffnang Premiere Screening - Contraband


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Seperti tajuk yang tertera, event pertama bersama Nuffnang pada tahun 2012. Alhamdulillah, harap-harap lah Nuffnang pasni tak malu nak panggil saya join event. Hehe!

Sepanjang join Nuffnang, baru aktif bulan Julai tahun lepas, ni koleksi Kenangan Bersama Nuffnang.

Just a short post. Yeah! Siapa yang jelous? Silakan. Always up to date dengan Nuffnang punya website. Hehe! Biasanya movie yang Nuffnang bagi ni memang meletup. Tapi tak semua la. Kecuali Shark Night last year. Eh? Last year? Rasa cam baru je semalam punye kemarin punye malam. Lalala~~



Adalah juga rakan-rakan alam maya dan alam sebenar (erk, takde alien) yang bertanya, Bagaimana Nak dapat tiket free dari Nuffnang?


  • Let me explain, firstly, kena lah buka web Nuffnang tu. Kalau tak buka, camne nak dapat tahu perkembangan terbaru dari Nuffnang walaupun depa jarang nak update. Biarkan sahaja.



  • Then, kalau ada premier screening punya poster terpampang di halaman utama Nuffnang tu, scroll sampai nampak "See More". Then, masuk, pastu baca lah segala sinopsis pasal cerita tu.



  • Pastu, dia akan cakap, jadilah 40 Lucky Nuffnangers untuk dapat tiket free pergi tengok premiere screening untuk apa-apa jenis wayang. Kadang-kadang 25 orang je. So, kalau dapat tu kira otak ni memang bengong lah kan. Tu haa terlampau baca entry bengong. Hehe. Pastu, baca je sampai habis post tu.



  • Kemudian dia akan bagi tahu bagaimana nak dapat tiket free. Ada dua cara, sama ada tulis komen dekat ruangan komen tu atau buat entry special bagaimana nak dapat tiket free tu. Yeah! Simple!



  • Untuk nak tulis entry atau nak bagi komen, jangan lah skema sangat.


Contoh soalan: "Kalau ada pencuri dalam rumah kamu, apa kamu buat?"

Jawapan orang yang tak nak tiket free

"Telefon polis."

Jawapan orang yang InsyaALLAH berpeluang dapat tiket free

"Rumah saya dilengkapi dengan sistem rakaman CCTV sama ada rakaman tertutup atau terbuka. Kalau pencuri tu tutup lampu atau mencuri dalam keadaan gelap, cctv kami ada sensor dan Night Mode yang boleh lihat wajah pencuri dengan jelas. Lagi satu, kalau ada orang masuk dalam rumah (except our family), akan ada detector dalam rumah tu sehingga membuatkan penggera berbunyi. Dan seluruh pagar dalam kawasan rumah akan terkunci secara automatik sehingga pencuri tu dah tak dapat nak larikan diri. Poor him. And the police will come immediately. Sebab my brother is a policeman. Haha!"

Make sense dak? Tu contoh je lah.


  • Tapi yang paling penting, mestilah mempunyai status keahlian Glitterati atau bahasa mudah 'Geli Tak Reti'. Lalala!


Tu je kot Tips Dapatkan Tiket Free Dari Nuffnang.

Ni dah kali ke 8 dapat tiket free. Alhamdulillah, terlepas 2 je last year sebab tak join. Huhu! So, siapa yang pegi nanti????? Nak jumpe!!

Anyway, untuk pertanyaan lebih lanjut, boleh hubungi di talian 999.

WAsssalam! :)

3 comments:

  1. owh macm tu rupanya...... ho566

    nice tips.. tahniah^^

    ReplyDelete
  2. nak nangis ni . jelous lagi . berdarah hidung gua !

    ReplyDelete
  3. hehe slma ni akak xtau cmne nk dptkn tket free..

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang