Day 2 - Movie yang paling best pernah saya tonton

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ini adalah hari kedua. Movie yang paling best saya tonton. Yeah!!

Sudah semestinya, saya peminat fanatik Harry Potter!! So Harry Potter adalah movie paling best pernah saya tonton. Dari pertama sampai ke7!!

1. Harry Potter and The Philosopher's Stone
Oh tidak!! Harry potter still young!! Time nie dia umur baru 11 tahun! Wow!~~  My brother memiliki buku yang first nie. tapi title dalam BM laa..besa masih budak dan bongok dalam BI. Dari sana mula minat yang teramat. Pun begitu, dapat tengok movie ni bila time 2002. Sebab masalah masih budak (x leh pg movie and xtau pun apa itu wayang^^). Dan sentiasa tertunggu2 untuk sambungannya.

2. Harry Potter and The Chamber of Secret
 
Rasanya, saya tengok mivie ni dulu before philosopher stone. Then, rasa mau tau laa apa yang pertama. Oh tidak! Amat best!!

3. Harry Potter and The Prisoner of Azkaban
 Movie nie tengok d umah kawan time tahun 5! Movie nie macam bikin takut sikit. Sebab munculnya Dementor yang memakan soul dan sungguh bikin takut muka dia! By the way, amat2 best juga!!

4. Harry Potter and The Goblet of Fire
Antara semua yang sudah saya tengok (till deathly hollows part 1), ini yang paling2 best yang superb genius punya JK Rowling. Oh! Baca buku, then baru tngok movie, punya mantap!! Time ni laa si celaka Voldermort hidup balik. Cedrig Diggory (Robbert Pattinson) mati kena avada cadabra oleh si celaka Voldermort! Oh sungguh emosi menonton. Kerana telampau fanatik. Hehe^^ Overall, nii paaaaaaaling yang best sangat2!! Aksi sangat banyak.

5. Harry Potter and The Order of Phoenix
First baca buku dia dulu yang version English punya. Then bila tengok movie, ada kena ubah2 sikit. eh banyak!! tu yang nda puas ati tuu. napa laa si profesor umbridge yang sangat bikin panas!! mimang patut mati!! oh sungguh fanatik^^. Part pakcik harry mati, si sirius black oleh si shit Bellatrix itu sangat bikin panas. Aksi time last2 udah. nda puas atiii!!

6. Harry Potter and The Half Blood Prince
Ni movie semua yang tidak baca buku dia cakap nda best. Oh sungguh mereka tidak fanatik!! Incredible sungguh. Tapi yang menyedihkan Prof. Dumbledore mati. semua orang anggap prof. snape yang bunuh. tapi.....tngok sambungan di harry potter ke 7!!
7. Harry Potter and The Deathly Hollows - Part 1
Ni akan sentiasa ingat sebab first time tengok Harry Potter di wayang. Ingatkan ada 3D punya. tapi xda. sungguh hampa. tapi well, amat2 best yang teramat. dah baca buku 3 kali. hafal dah. hehe!! oh Hedwig (burung Harry) telah mati. sedih amat!!! aksi pun mendebarkan. perghhh!!! mantop giler!!!

8, Harry Potter and The Deathly Hallows - Part 2
Penantian selama bertahun2 untuk mengetahui kesudahan cerita yang ke7. wajib akan tengok di panggung! OMG!! Harap2 memuaskan hati. tapi dah baca buku, tau laa sudah apa yang berlaku. Yeah!!! oh 3D. harap2 ada 3D!! Sungguh fanatik. tengok teaser pun sedih. sebab habis sudah. tiada sudah lepas nie. perghhh!! bila lagi JK Rowling akan sambung. sob2!! 
Sungguh kalau udah fanatik, camni laa jadinya. heheh!! Siapa2 yang free and baik hati, jom tengok sama2 dan ramai2! lagi best. Just contact me. ceh. 
Okeh2. Wassalam.^^

p/s: oh tutorial, mengapa engkau membebankan!!  Post ini akan di'edit lagi. Mau kasi masuk trailer2 setiap movie. Ok! Selamat berdoa agar disampaikan ke bulan Ramadhan tahun ini. Amin...


Tabung kewangan saya sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

3 comments:

  1. memula mmg suka tgk, lepas tu dah ketinggalan ketapi bas teksi basikal..eh... :)

    ReplyDelete
  2. Albie>> amat2 best.!!

    Lulu>> harus tonton dari awal semula before 15 julai ni! Hehe.

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang