Day 7 - Tiga perangai baik saya

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada hari ini bersambung untuk hari ke 7 iaitu tiga perangai baik saya...

Apa juga? saya baik? Amin...

1. mudah mesra dan sayang
time sekolah, ngan kawan2, akan jadi sangat rapat macam adik beradik. waaaa~~ miss secondary school. well, sekarang berada di PASUM pun tetap akan jadi seorang yang mesra dan penyayang. Sesuai dengan erti nama saya. Syafiq = Penyayang! ^^

  

2. Berdisiplin
First thing come to mind kalau cakap pasal disiplin adalah skema. Haha! mungkin kadang2 saya tergolong dalam golongan tuu pada pandangan orang, tapi pada hakikatnya kita jak yang tau. Kalau tiba2 terasa macam mau buat kesalahan, akan fikir dulu, what's the effect.Tapi selalu juga break the rule yang telah dibuat. "who care" kata Ustaz saifulislam.com. Tapi lepas tuu akan insaf. (harap2 laa).



3. Berdikari.
Oh ofkos! sejak form1 tinggal asrama, dah terbiasa hidup tanpa keluarga berada di samping. Tapi duit tuu masih laa minta kat parents^^. Macam suma benda mau buat sendiri jak. Malas mau minta bantuan orang except for pelajaran. Kalau ada something x paham tuu, ofkos laa mesti tanya agar lebih paham dan tidak ketinggalan. InsyaALLAH! Kalau mau minta parents duit, memang laa mau sangat2, tapi x sanggup, banyak sudah duit diorang laburkan untuk saya. dari time dalam rahim mama sampai laa sekarang. hampir 18 tahun lamanya telah. mungkin lebih, sebab dalam kandungan ibu 9 bulan. hehe! so, sekarang try laa mau cari duit sendiri. InsyaALLAH akan berjaya. sudahlah x dapat biasiswa!!



Tu jak laa untuk coretan pada petang ini....

p/s: malam nie akan tengok harry potter yang amat2 paling last. oh tidak. akan update sejurus balik dari harry potter!

Tabung kewangan sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

No comments:

Post a Comment

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang