Susulan Kes Lisa Rosli Yang Dikatakan Menghina Sabah Sarawak

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sememangnya dari awal dah agak yang akaun twitter sebenar Lisa Rosli telah digodam oleh pihak yang sangatlah tidak bertanggungjawab dan sangat tidak berperikemanusiaan dalam menabur fitnah dan menyebabkan ramai pihak bertelagah.

Semalam (Khamis dan Jumaat), di Facebook, sebilangan kecil orang mengatakan bahawa sebenarnya akaun sebenar Nur Juhalisa binti Rosli atau nama akaun twitter beliau Lisa Rosli telah digodam, kena hack kata omputeh.



Apa yang dia tulis?

"Pada 02-02-2012 semasa saya melayari facebook di alamat ******, saya dapati (1) akaun yang menggunakan nama dan gambar saya telah meminta saya memohon maaf secara terbuka kerana pemilik akau tersebut telah menuduh saya anti penduduk Sabah dan Sarawak. Hal ini berpunca daripada akaun twitter saya telah dipalsukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Dalam hal ini saya takut terjadi apa-apa terhadap diri saya dan keluarga. Sekian laporan saya."

Dah agak dah. Tapi Surat Kepada Lisa Rosli yang dibuat dinihari, adalah kepada Hacker yang bullS*** sangat PENAKUT untuk tampil ke hadapan sambil berkata, "Yeah! Akulah hacker akaun Lisa Rosli!" Kau memang penakut! Seperti tajuk lagu Yuna PENAKUT (tak minat Yuna).

So LAME you know! Somehow, kau telah menyebabkan ramai orang yang memandang serong terhadap Lisa Rosli. Kau tak kesian dia? Memang tak kan. Mesti kau jelous kepada Lisa Rosli maybe sebab kau bergaduh nak dapatkan LAKI yang belum tentu kau kahwin.

Weh hacker! Dunia. "Barangsiapa yang membuka keaiban seseorang di dunia, maka Allah akan buka keaibannya di akhirat kelak."

Macam tak kena dengan keadaan. Walaupun bukan keaiban, tapi kau telah mengaibkan Lisa Rosli. Weh! Kau datang lah Borneo. Kalaupun kami tinggal atas pokok, masih tinggal dalam gua, atau tepi sungai, tapi kau ingat!

BIAR KAMI TINGGAL DEKAT MANA PUN, AT LEAST HATI KAMI INSYAALLAH BAIK DAN TAKDA HATI YANG BUSUK MACAM KAU! HATI YANG BUSUK MACAM KAU CUMA LAYAK UNTUK DIMAKAN OLEH CACING DAN ULAT SAHAJA! (pergi masuk kubur)

Weh hacker! Ini bukan benda main-main punya.

TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK KATA BINASALAH DIRI KAU! TERLAJAK PERBUATAN TUNGGU BALASAN DI AKHIRAT KELAK!

Huh! Puas hati! Geram!

Lastly, aku doakan kau supaya bertaubat! Tapi aku tak rasa kau akan berubah dalam masa terdekat ini. Tapi rakyat Malaysia terutamanya diseru agar mendoakan kesejahteraan rakyat Malaysia supaya terus hidup aman dan damai, dan jangan lupa doakan kepada IMPOSTER/HACKER supaya mendapat hidayah. Amin.

Doakan juga Lisa Rosli supaya selamat dari segala macam bentuk fitnah.

And to all my friends, thanks for comment on the post. Thanks yang tegur dan cakap Orang Sabah dan Sarawak cantik dah handsome. Woha!

Wassalam.

21 comments:

  1. apa la ini macam..dudok 1malaysia pon mau tak suka sana, tak suka sini, kalau tak suka orang sabah sarawak pegi terjun laut la..sama juga macam sbh sarawak x suka semenanjung, pergi terjun laut juga la..habis cherita..duduk diam2, mahu aman sudah lah..

    ReplyDelete
  2. rasa bersalah sbb tersalah anggap. mianhae lisa rosli. dan kepada HACKER aka IMPOSTER SILA AMBIL PERHATIAN KEPADA PERKATAAN BERWARNA MERAH semoga kita semua dipelihara dr sbrg bentuk fitnah. aminn :)

    ReplyDelete
  3. erkk ? mencik ah cite2 mcm ni. mcm mana nak habis. asyik2 kata kena hack. semua kes mcm tu. mencik ah.


    *woi aku bagi luahan hati aku je!! haha

    ReplyDelete
  4. ok bro rlex. kes pun selesai. slps ni sabahan boleh hidup aman damai. hoho.

    ReplyDelete
  5. peh menakut kn..klo jd kt kita ni mau gila jugak pikir.. Fitnah cmni mmg teruk impak dia..patut la fitnah ni lagi teruk dr membunuh..

    ReplyDelete
  6. #esyazmin: go go power rangers!

    #ray: kalau ada bomb, sy letak di setiap perkataan tu. hehe!

    #Dila: juga! mencik I. euwww, asal aku guna I pula... euwww~~

    #Mariam Hamzah (siap nama full haha!): ok sis (euwww), lepas ni terpaksa spend ko tiket p sabah kan. hehe!

    #ShahzCudin: indeed! fitnah sangat menakutkan!!!

    ReplyDelete
  7. panassss kan.....dulu kes si schaza zedane.....

    ReplyDelete
  8. Kronologi kisah penuh dramatik Lisa : http://www.pengerindu.com/2012/02/kisah-yang-masih-lagi-belum-dipastikan.html

    ReplyDelete
  9. hmm tak pasal2 je jadi mangsa fitnah..

    ReplyDelete
  10. iisshhhh..kesian betul laa..xpasal2 jadi kes mcm ni

    ReplyDelete
  11. tak tau pulak ade kes ni.. tak follow up.. huhu... btw, hope benda ni setel dengan baek.. =)

    ReplyDelete
  12. Sejak aku lahir hinggalah sekarang (umur >30 thn) tak pernah sekalipun aku tengok org sarawak tinggal atas pokok.Aku anak jati sarawak. mmg dah lali dengar benda mcm ni..

    ReplyDelete
  13. Btl ke fitnah...mcmna klu mmg dia,bkn fitnah?hmm...

    ReplyDelete
  14. Hehehe...tak boleh terima bila ada org kata tgl atas pokok...walhal banglo melambak2 kat Sarawak...saya sendiri pun naik kapal terbang mcm naik bus jer ulang-alik ke KL untuk study...sedih2...apa pun, semoga org yang membuat onar tu berhentilah...fitnah2 gini buat negara tak aman jer...Peace!

    ReplyDelete
  15. kalau dia tipu akaun dia kena hack. x logik last minit baru dia 'sedar' acc dia kena hack. tweeter user daily update pon x tau?

    ReplyDelete
  16. x masuk akal la ckp kena hack.. puiii

    ReplyDelete
  17. Negara sabah atau negeri sabah?
    http://www.negara-sabah.blogspot.com

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang