Oh Nasib~~

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tajuk itu bukan lah mau mengeluh. Cuma mau cerita pasal nasib yang mungkin akan dilalui.

Pada tadi pagi, my fren Aizan n Azean telah mendapat anugerah Biasiswa Cemerlang Negeri Sabah a.k.a BCNS. Tahniah kepada mereka.

Aizan punya muka juga. haha!

Terdapat 2 kategori iaitu Kategori Terbuka dan Kategori Bumiputra. Apa yang saya tahu, BCNS nie cumanya untuk yang 7A+ dan ke atas sahaja. So sememangnya saya tidak layak. Poor me. Tapi apa yang menyedihkan, sya dapat tau ada kawan saya, Saidatun, dia dapat 5A+ jak tapi dia dapat pulak anugerah BCNS tuu. Sebab kenapa. Dia mencuba. bukan cam saya! Arghhhh!! Emo. dia cakap memang lah x layak tapi try jak. bukan ramai jugak budak bumiputra sabah yang dapat tu. ada yang tinggi result tapi menolak. so rezki dia laa. Alhamdulillah laa. Tahniah laa juga untuk dia. dan aduhai nasib. telampau mengharap pada MARA. haha! apa yang TELAH berlaku, biarkan aja. kejar apa yang AKAN berlaku. InsyaALLAH. Allah lebih mengetahui.

Telah membeli tiket kapal. mahal doh! tepa2.tabah. harap2 ada pulangan. then buka bank islam. alhamdulillah Allah permudahkan.

Then jalan2 p centre point a.k.a CP di KK. hehe! jumpa aizan, hasbi n ghulam. so crita2 laa. memandangkan saya belajar asasi di UM, o yeah! ada senior telah saya ajukan soalan.

"Kalau lepas habis tuu asasi boleh apply JPA ka?"
"boleh tapi dia taja untuk dalam negara jak"
"Adei. tepa2. memang itu laa rezki saya."

konklusi, cari lagi biasiswa. InsyaALLAH dapat.

Then, jumpa laa dorang ghulan aizan hasbi di CP.

me: "Saya semangat nie berabis mau dapat 4FLAT nanti time asasi."
"tapi kalau result tinggi2, UM nda mau kasi lepas tuu. diorang mau ko sambung sana jak"
me: "betul bah. jadi mimang teda rezki laa nie. ahaha!! "

Sempat jugak makan2 kejap. adei.


Biasiswa holder. hua3!

Aduhai nasib.hehe! tepa2. ada hikmah. perancangan Allah maha Hebat. believe in Allah, Allah will help you. InsyaALLAH.
Bah2. siap melalut.

Wassalam.
Illaliqa'!!


No comments:

Post a Comment

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang