ICE BREAKING

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu Malaysia! (Malaysia boleh!)… hehe! Masih terkenang semasa berada di PLKN. Pengalaman yang sungguh berharga dan perlu diamalkan dalam kehidupan seharian.
Pengenalan: Nama diberi Mohammad Syafiq bin Ahadin. Parents cakap makcik Hamiseh yang bagi nama tuu. Selak2 buku ‘Nama-nama Dalam Islam’, Syafiq bermaksud penyayang^^ dan berjiwa lembut. Dan sememangnya setiap pengucapan dari mulut manusia itu ialah doa. Alhamdulillah, perwatakan batin(konon) ialah seorang yang mudah berbelas kasihan pada insan yang lain(they shouldn't know the fact!..hehe!!). walaubagaimanapun perwatakan pada zahirnya memang sukar untuk diramal.
Dilahirkan di Hospital Tawau dan dibesarkan di Kampung Libang, Ranau. pendidikan awal di SK Libang juga. jalan kaki dari umah. 4 minit 59 saat boleh sampai. Kurang 60 saat pun boleh. tapi perlu pantas berlari.
Primary School^^
Seterusnya melanjutkan pelajaran ke SM Sains Sabah! My Lovely School!! Batch 2006-2010...
Selepas tu melanjutkan pelajaran pula ke Kem PLKN Temasya Rimba Templer, Rawang Selangor^^..
Pendidikan yang bercorakkan pembelajaran melalui pengalaman...dan di sanalah bermulanya AKAL lebih berkuasa dan berjaya menundukkan NAFSU yang sekian lama tak terpelihara...dalam hati perlu ada niat yang ikhlas tuk berubah...Lillahi Ta'ala...dan bukan bertujuan untuk menunjuk-nunjuk...itulah yang hamba ini dapat^^ Rindu PLKN! InsyaALLAH ada masa terluang akan berkongsi tentang PERUBAHAN~~
Ilalliqa!~~

No comments:

Post a Comment

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang