Penutup Kepala

Assalamualaikum....
Haaa!! Sehari tak update belog...entri kali ini tiba2 muncul dalam benak....time tuu baca pasal pesen2 kaum hawa iaitu tudung...so terfikir plak pasal pesen2 penutup kepala bagi kaum adam^^ maksud penutup kepala adalah kebiasaan bagi yang Muslim laa...


Nie haa songkok hitam yang memang jadi trend dan paling digemari...sesuai dipakai time g solat or hadiri majlis umah terbuka...^^saya ada dua songkok hitam...


Ni haa satu lagi songkok yang ada hiasan kat tepi2...ni jenis tak suka dan tak memiliki...pernah memilik time kecik2 skolah rendah ja...skarang tak pernah dah pakai...apatah lagi memiliki...


Ni haa kopiah jenis lembut untuk resap peluh...eh? betul laa...nie pernah memiliki time zaman kuar banyak peluh...lagi satu senang nak cuci dan basuh...murah...orang biasa pakai pegi solat n pegi pasar...eh? betul ek?


Ni haa serban...time makcik pegi umrah adalah dibelikan seketul...tapi tak pernah pakai...and tak tau nak pakai camna...biasa orang2 yang alim kiranya laa pakai...tapi kat arab dah jadi trend...orang barat anggap pengganas...adedeii...pehal...tapi kalau kita pegi solat pakai serban dapat pahala sebab nabi buat...(betulkan kalau sila ek)...


Ni haa paling last n my fevret...kawan saya pakai betul2 macam org yang beragama...tapi dia memang beragama...then tanya laa berapa harga kopiah nie...murah...ada dua jenis...yg murah adalah dalam RM20. yang dia pakai tuu dalam RM50...perghhh!! mahal...tapi semat... nak sangat kopiah nie...adei...xpelah...ada rezki nanti belilah...InsyaALLAH...kopiah nie pun sesuai nak g haji...so tu laa pasal nak sangat...


Sebenaqnya...banyak lagi jenis2 penutup kepala tapi malas mau cari...Nway sapa ada duit spent laa...hehe!!


1 comment:

  1. pek cuba pakai tue SERBAN.. mo tinguk..hehe..

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang