Khutbah Jumaat

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Anda2 sekalian...hehe!! tadi p solat jumaat..memandangkan esok akan ada perhimpunan BERSIH 2.0 ntah pape tuu, khutbah pun berkisarkan dengan perpaduan dalam kalangan rakyat malaysia. seperti biasa dalil yang digunakan ialah surah ali-Imran.

ntah pape laa pasal perhimpunan bersih nie. sumanya datang dari hati, hati bersih, x lah jadi sampai camni.

then, d UM pulak penuh ngan polis2 yang akan berkawal ketat di sepanjang jalan2 di KL supaya x berlaku rusuhan. sampai UM pun jadi macam markas tentera. Dengan adanya perpaduan antara Kaum dan Agama, xlah juga jadi camni. siap tngok ada topeng2 penutup muka untuk penyembur gas pemedih mata dan sebagainya. bagai ada peperangan yang sangat hebat akan tercetus di Wilayah Ibu negara ini. what the!! x aman langsung. orang nak study, ntah pape yang input kami dapat. sob2! =(

ada gak baca artikel dari masjid, perhimpunan BERSIH tuu cuma propaganda yang dilakukan oleh pihak anti-Islam dan anti-Melayu untuk memecah belahkan perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia. Jangan lah sampai jadi Malaysia ini macam Mesir, Libya, dan Syria. Ambil pengajaran dari apa yang telah berlaku. InsyaALLAh semua tuu dapat dielakkan dan keamanan akan kembali dicapai sepenuhnya.

Kemerdekaan bukanlah sesuatu yang mudah dicapai. memerlukan pengorbanan yang memeritkan dan juga proses yang sangat rumit. kalau laa berlaku macam di Mesir, ntah berapa tahun lagi kita akan dapat mengecapi keamanan yang telah dikecapi setelah merdeka pada 1957. pasti kita akan rindu keadaan itu.

Sudah semestinya pihak2 yang membenci Islam terutamanya akan mentertawakan kita kerana berpecah belah sesama sendiri. teringat kata2 pujangga. "Everyone wants to change the world, but they are not thinking to change of themselves." Renung2kan.

Wassalam~~


p/s: oh tidak! terpaksa tamatkan penulisan. nak p kuliah!! okeh. Wassalam^^

Tabung kewangan saya sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

1 comment:

  1. tkutnye...semua ckp psal nie....

    http://rosmimarazak.blogspot.com/2011/07/support-fantastic-moment-studio-new.html

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang