Perkongsian : Harapan Ramadhan 1432H


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada hari jumaat yang mulia ini, hujan rahmat turun sedari pagi... dan tiba2 terasa ingin berasa untuk membuat perkongsian pendapat pasal Harapan Ramadhan pada tahun 1432H ini. Sambil2 kita berkongsi pendapat, kita boleh mengambil apa yang patut daripada mereka2 untuk kita perbaiki diri kita.

Nanti tinggalkan comment pada ruangan comment. Mau BACA!!!!!
Tarikh tutup??? Tiada. Sampai boring...tapi insyaALLAH x boring... ^^

Secara ringkanya, mari kita berkongsi apa harapan kita pada ramadhan kali ini. InsyaALLAH kita sentiasa berada dalam lindungan rahmat Allah.

Ini harapan saya.
1. Tahun ini adalah tahun pertama berpuasa di perantauan. Seelum ni di Sabah jak. Sahur dan buka puasa semua awal. Semua awal. Tapi bila datang semenanjung, lambat dalam lebih kurang sejam pula. Tapi itu semua sudah boleh dibiasakan.
2. Harapan pada ramadhan kali ini lebih menjurus kepada ibadah. Sanagat2 lah merindui Ramadhan pada tahun lepas(2010) sebab sangat best berpuasa untuk kali terakhir di SMESH. Sungguh saya merindui detik buka puasa sama kawan2 di dewan makan. Bilakah lagi kami akan gathering bersama2? Sungguh. Mengkhatamkan al-Quran menjadi keutamaan dalam setiap tahun bulan Ramadhan.
3. Sungguh saya merindui yang teramat2 dalam bulan Ramadhan, sebab semua jadi baik. Semua orang berlumba2 mencari pahala dan keredhaan-Nya. Memandangkan time sekarang ni, sangat busy. So bulan puasa nanti berharap agar dapat mendekatkan diri kepada Khaliq(pencipta). InsyaALLAH.
4. Sebelum puasa ni, seringkali membung masa dan mensia-siakan masa terluang yang ada. Terutamanya untuk study. So, bulan puasa harap ada sinar supaya dapat hidayah untuk study. Hehe!! Senang catch up semua yang kena ajar oleh lecturer. Say no to wasting time!
5. Berusaha mencari lailatul qadar. InsyaALLAH.

Anda di tag:
1. Syafirah
2. Shazreen
3. Aizan
4. Albie
5. Aphee
6. Azwa
7. Fare
8. Serra
9. Lulu Caldina
10. Deeyauddin


Itu sahaja untuk kali ini. Kalau nanti ada baru, akan update..!!
Wassalam... ~~


Tabung kewangan sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

2 comments:

  1. http://belog2u.blogspot.com/2011/07/harapan-sinar-ramadhan-1432h.html

    ReplyDelete
  2. selamat menyambut ramadhan al mubarak^-^

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang