Segmen : Bombay Nak Taw Sukan Kegemaran Aku


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada pagi in telah join Segmen sukan kegemaran by Bombay... direct to the point laa senang...

1. Badminton
-ouh yes....sememangnya sangat2 minat untuk bermain badminton. berada di ranking yang pertama. sungguh2 serius untuk bermain badminton... cerita bermula time kecik2 dulu dalam tahun 1998-2001, ada kartun pasal keluarga Sidek. Msibun dan adik beradiknya. dan bermula pada waktu tuu, start laa main badminton.
contoh conversation dengan kawan2:
"jom main bedminton. ko jadi razif, saya misbun!'
kenangan sungguh. time tuu pun umur baru dala sekitar 6 tahun dan belum mumaiz.....???haha!! dan ketika usia semakin meningkat, banyak masa diluangkan bersama kawan untuk bermain di dewan... wah, hebat juga. tapi main tuu pun asalkan kuar peluh. x lah pro macam tahap chong wei. macam galaksi dan bumi. (hiperbloa tahap dewa).
Then, time skul menengah, adalah sekali join competition peringkat daerah. dan sungguh, terpilih sebab teda yang lagi pro yang bermain dengan sepenuh hati kononnya. unfortunatey, kalah. hahahahhahaahah!! well, itulah sukan no.1 kegemaran paling the most dan terpaling. tapi sekarang, memandangkan study yang begitu memenatkan, tpaksa x aktif bermain. rehat panjang is better. Hehe. Pemain pilihan?? kalau lelaki, Lin Dan (sebab dia kidal...dan saya juga kidal...^^) dan lee chong wei. yeah! pompuan? xtau....

2. Tennis
-game ni juga sangat minat. simply, suma game yang menggunakan raket best. except skuasy belum ada rezki lagi mau try. Start main kat skul, dalam time form3 kali tuu. but, saja main2. mau try. but i think its quite interesting. tapi x dpat mengalahkan badminton laa. pemain pilihan? federer laaa.. sentiasa berdoa kalau ada match, nadal kalah. kalah. kalah. agar federer atau pemain lain dapat menjulang trofi. haha!

3. Bolasepak bin football.
- ini juga sangat minat. sangat minat. tapi main pun jarang. haha. kaki bangku kali. nvm. tapi paling minat ialah Manchester United bin MU. huhu!! sangat2 minat. minat. dan minat. sebab ramai moon star yang diminati. wat the. tapi x selalu tengok, lagi suka tengok result dia jak. paling best tengok ngan kawan2 ramai2. sungguh x boring. tengok sorang2 di umah sungguh x best. sebab x leh teriak memekik. menerajang menendang dan melolong. sungguh paling best bila time final piala dunia memakai jersi Spain. perghh! lega rasanya bila diorang menang. Hahahahahhaha! (ketawa setan).

4. main congkak. main guli. main getah. main tapuk2(hide n seek). batu seremban.
Ok!! thats all for today!!!

Wassalam.

ps: sungguh otak dah nak explode akibat terlalu study. exam next week.!!!


Tabung kewangan sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

6 comments:

  1. terbaik broo...tq sudi join...:)gud luck exam!

    ReplyDelete
  2. Jom tgk sukan member lain jom..;)

    http://bombay-913.blogspot.com/2011/08/segmen-bombay-nak-taw-sukan-kegemaran_02.html

    ReplyDelete
  3. salam ziarah dari segmen bombay...

    boleh lawan badminton dan tenis dengan kamu nanti...hehehehe

    ReplyDelete
  4. haha. saya minat badminton juga tapi dah lama tak main laaa~ skuasy sangat best! rugi woo tak cuba. hoho

    p/s: datang dari segmen bombay :)

    ReplyDelete
  5. aten sggah dari segmen yang sama.wahh budak pasum ekk.*tu yang aten nmpak,haha,banyak ek yang suka main :)

    ReplyDelete
  6. hahahah... singgah dari segmen bombay..:)

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang