Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2: Movie Review!

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada hari semalam bersamaan 15 July telah pergi menonton Harry Potter. Tiket telah dibeli 2 hari awal. Iaitu pada hari Rabu dengan harga yang super duper mahal. rm19. tapi standard laa. Mungkin Rm19 tuu boleh buat makan untuk 2 minggu di PASUM ini. Hehe!



Dengaan penuh penantian, telampau excited time kuliah sampai jadi macam orang gila.Then jam8 malam dengan penuh semangatnya pergi laa ke Midvaley. Perghhh! Ramai orang sungguh yang ingin menonton HP.
Ni bawah gambar2 yang sempat ambil. Hehe. so, enjoy laa!

Tempat untuk menonton. GSC midvaley. ^^

'TER'snap gambar McD. Tapi x p makan, sekadar dapat tengok, cukuplah.

 Salah satu poster yang...aRGGGgghhhh!!! Mau tengok!!!

Poster yang lagi besar. Hehe. Voldy vs Potter. 

 Yeah!! Tiket yang sangat mahal + berbaloi laa jugak. Perghh! yang penting dapat tengok HP!! Masuk ke screen 11.

 Penantian yang sungguh menyeksakan, crowded people! Panggung kami number 11. tuu belum on lagi. Sampai kat sini pada jam8.30. Movie start jam9.15. Penantian yang sungguh mendebarkan. Punya fanatik!!

Bila number 11 berlampu, perghh!! direct masuk!! yeeeehaaaaaa^^ Amat hepi!!


Me. Pakai 3D spek untuk kali yang ke2 selepas tingu toy story. Seat adalah sangat2 mantop! tengah2 dan x payah mendongak. OMG! Amat puas hati. 


With nasrin. 

Sekarang baru masuk kepada tajuk asal iaitu movie review. Part 1 HP telah kuar pada last year bulan november. Before SPM. Sangat menggoda. Biar apapun, dapat juga tengok. Buku yang ke7 telah habis baca dari form3 laagi. aduinaa. sangat best!

Filem yang part 2 ini merupakan sambungan bagi part 1 HP yang ditayangkan pada tahun lalu 2010. So this year, its all ends. Sungguh sedih ungkapan itu. Pada yang last, Voldy(panggilan cute bagi voldermort^^) telah rampas wand (kayu sakti) dari Dumbledore. Then bermulalah era penjajahan oleh si Voldy. HP masih dalam proses pencarian Horcrux yang ke 5, 6 dan ke 7. Yang ke 5 pada piala di bilik di Gringgots iaitu dalam bilik si Bellatrix. Yang ke 6 di menara ravenclaw di rantai....tengok la sendiri. yang ke 7, cari laa sendiri. Figure it by yourself ^^.

Part yang paling best? Ofkos suma best. hehe. tapi yang paling best tima battle at the Hogwarts. Pertembungan antara Death Eater dengan orang2 baik di Hogwarts. Banyak aksi yang best2. Prof. McGonagall juga telah membuat lawak. Orang2 Hogwarts telah 'shield'kan Hogwarts supaya Death Eater x dapat masuk. Sungguh mantap dan best part ini! Dan selanjutnya....tengoklah sendiri. Sungguh menarik!! OMG!!

Mati?? HP mati? kalau dah baca buku tuu tau laa. Tapi agak macam mustahil bagi seorang hero untuk mati. Snape? mati? xtau.... Tapi yang pasti mati ialah si Nymphadora ngan suami dia, Fred kembar si George tuu dan banyak lagi...amat mendukacitakan...sungguh x best part ada mati2....sob2!!

Duration? start tengok jam 9.30 sampai 11.40. kira dua jam laa. paling x puas! WTH! Lepass habis tuu, then i realized that HP telah completed their journey. More than a decade. Hope Rowling will publish her new story. sambungan pasal HP. anak HP jadi ahli slytherin. ada juga cerita baru. adeh! tepa2. telah habis! oh tidak!!! then, balik dengan perasaan akan menonton lagi dari yang first sampai ke 7! I will. Before puasa. Hehe!

Rating?? kalau per 10. ofkos laa bagi 10!!! kalau lebih lagi best! sebab sangat best. sangat. sangat dan teramat dahsyat best!

Btw, itu sahaja lah. harus menggegar panggung untuk menonton HP! jangan terlepas peluang. Okeh!

Wassalam!.


Tabung kewangan sambung belajar Asasi di Universiti Malaya. ^^

2 comments:

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang