Bahana Memakan Nugget Ayam! Fakta Mengejutkan!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini, hari Jumaat. =='

So, sepatutnya pagi tadi nak buat post pasal keagamaan, tapi bangun pun lambat. Tidur balik. Haha!

Untuk itu, sini ada fakta yang aku pun baru tahu.

Amalan Pemakanan Nugget Boleh Membunuh!



BIRMINGHAM: Seorang remaja diberi amaran bahawa kegemarannya terhadap nuget ayam boleh membunuh kerana dia sebenarnya tidak mengambil apa-apa makanan sejak berusia dua tahun.

Doktor mula menyedari kecenderungan pemakanan bermasalah Stacey Irvine itu selepas dia tiba-tiba pengsan dan dikejarkan ke hospital kerana sukar bernafas.

Pekerja kilang, Stacey, 17, tidak menyentuh sebarang sayur-sayuran atau buah-buahan sejak 15 tahun lalu.



Tabiat pemakanannya itu menyebabkan dia mengalami anemia (kekurangan darah) dan bengkak salur darah pada lidahnya. Semalam, Stacey dilaporkan semakin pulih di rumah selepas doktor memberikannya sejumlah vitamin dan beberapa suntikan ketika dirawat di hospital.

Bagaimanapun, Stacey tetap berdegil dan enggan mengubah pilihan makanannya, malah tetap hanya mahu mengambil nuget daging ayam sebagai hidangan.

Berasal dari Castle Vale, Stacey berkata, kini dia mula sedar betapa tabiat pemakanannya yang hanya mengambil nuget ayam goreng membahayakan kesihatannya.

"Selain nuget ayam goreng McDonald's yang memang makanan kegemaran, saya juga menggemari hidangan sama disediakan restoran makanan segera lain atau yang dijual di pasar raya.

"Hidangan sebenar saya setiap hari hanya nuget ayam goreng," katanya.

Sementara itu, ibu Stacey, Evonne, 39, berkata dia sendiri sukar memujuk anaknya berjumpa dengan doktor pakar bagi mendapatkan nasihat dan menyelesaikan masalah berkenaan. “Saya kini benar-benar tidak mampu melakukan apa-apa lagi.

"Saya cuma mampu berdoa supaya Stacey dapat diselamatkan sebelum terlambat," katanya. - TH

*****************************************

Tajuk je melampau, tapi isi entah pape. Huhu!

Kalau anda baca atas tu, AMALAN. Dari sudut pemahaman aku yang tak berilmu dan otak pendek ini, AMALAN bermaksud perkara yang kita buat selalu.

Jadinya, bagi kita, tak lah membahayakan kesihatan kalau kita makan Nugget Ayam disertai dengan lauk pauk (perut dah start berkeroncong!) dan nasi. Walaweh! Campur sos KFC untuk Cheesy Wedges tu. Umph! Power!

Ok, setakat itu sahaja.

Sumber: Harian Metro

Wassalam!

6 comments:

  1. hah ?? really ? ahh gua nak makan jugak!! -_-

    ReplyDelete
  2. aih...takkan makan nuget je...pelik jugak dia ni...

    ReplyDelete
  3. ntah nye..xkan mkn nugget je..x jemu ke minah ni..

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang