Movie Review: The Darkest Hour

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Okeh, seperti yang anda baca tajuk tu, haha! Petang tadi accidentally keluar dengan Ady Budika dan kawan beliau, Lutfi. Huhu! Alhamdulillah, bertambah kawan.

Depa asal Kedah, aku Sabah. Haha! Best dengar cakap Utagha. Hak3! Okeh, out of topic jap. Terpengaruh ngan anak Mami.

Tajuk movie kitorang gi tengok tadi, The Darkest Hour.




Jom tengok Trailer kejap.



Dah tengok? Best kan!!! Haha!

Okey, sekarang nak review pasal movie ni.

Cerita ni pasal dua orang lelaki US yang pegi Moskow, Russia. Diorang ada satu projek. Projek tu lebih kurang macam mau buat satu laman web soSIAL macam Facebook dan Tagged etc.

Bila sampai dekat Moscow dan pegi satu tempat perjumpaan dengan kawan diorang si Skyler, diorang dah kena tipu. Kena tipu apa? Ben dan Sean (lelaki hero) kena tipu oleh Skyler. Si Skyler cakap projek tu dia punya. Business konon.

Then, pada masa yang sama, ada juga dua orang perempuan yang pergi Moscow atas ajakan si Ben dan Sean yang dijemput melalui blog. Kuasa teknologi lah konon.

Pastu diorang berjumpa di satu kelab. Perempuan tu nama dia Annie dan Natalie.

Next, dalam pada masa yang sama, tiba-tiba di luar kelab tu, ada cahaya macam aurora. Tapi warna dia keperangan. Pastu jatuh-jatuh secara perlahan-lahan makhluk yang bercas elektrik tu atas Bumi. Semua orang dari kelab tu keluar ingin menyaksikan kejadian yang paling menakjubkan.

Then, ada lah satu cahaya ni mendarat atas Bumi berdekatan dengan tempat diorang berkumpul. Semua orang menjauhi benda tu. Seorang polis datang sambil kayu berada di tangan dia. Slowly, dia bergerak ke arah cahaya tu, tapi cahaya tu dah jadi halimunan. Cuma mengeluarkan sedikit percikan cas elektrik.

Makin dekat, polis tu hulurkan kayu tu ke arah natang tu, then hancur, pastu lelaki tu kena musnah jadi debu oleh tu natang tu. Undescribeable.

Semua orang lari lintang pukang. Hero mana boleh mati. Selamat lah. Yang lain mati.

Then dorang berkurung dalam bilik bawah tanah. Selama entah beberapa hari, pastu bergaduh camne nak kuar. Lepas beberapa hari baru lah diorang dapat keluar.

Selanjutnya, tengok lah sendiri.

Komen?

  • Pasal natang yang jatuh dari langit tu, menimbulkan tanda tanya paling besar. Where the hel* its coming from? Tetibe je jatuh ke Bumi. Damn! Dan memang tak kena bagitau pun asal usul. First!
  • Perempuan dia langsung tak cantik!!!! Argh!!
  • Biasanya hero tak mati, tapi hero yang dirasakan akan selamat, MATI! Jadah!
  • Banyak tanda tanya!
  • Tensyen!
  • Haha!

Tu je kot. Dan ingin memohon maaf kepada Abg Ady dan Lutfi sebab pilih movie ni. Plan nak tengok Papa, I love You lakonan Lisa Surihani, tapi errr.... pilih pula movie ni. Sumimasen. :(

Rating? 2.5 or below. Haha! Kinda boring. Sory. Trailer memang camtu. Best! Kawan kat Facebook pun cakap boring. Hehe!

I'm sorry! Patut tengok Jack and Jill lagi, tapi sebagai student yang ada tanggungjawab lain, terpaksa lah batalkan hasrat. Next time! :) Jeles ngan status FB Ady BudikaJack and Jill superb! Haa, tu wajib tengok!

Menunggu keputusan contest Nuffnang nak dapat screening Contraband. Harap dapat. Hehe!

Enjoy, korang patut tengok! Hehe! Sebab lain orang lain taste.

"Movie Bukan Untuk Dikutuk Tapi Dikomen"

Haha!

Wassalam! :)

1 comment:

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang