Adventure With My Pet

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

I want more free ticket from nuffnang! Hehe. thanks for the latest, Shark Night eventhough it sucks, but, yeah! I enjoyed it.

Direct to the point, Nuffnang want to give free ticket for those who interested in watching new Steven Spielberg animated series, The Adventure of Tin Tin!

 Adventure with my pet? I do want to have an adventure with my pet. Memanglah. tapi binatang apakah?

My lovely cat! OMG! And what would I do with my cat?


1. Cerita ni, pegi hutan lah konon. Jungle trekking lah katakan, dan saya akan bawa kucing saya. as they have very sensitive smell, so ada baik juga saya bawa kucing instead of bawa anjeng. Dah lah takleh pegang. kalau kucing, boleh belai-belai lagi sambil bawa tidur di pangkuan riba. Hehe! kalau sesat, diorang boleh bawa saya ke tempat asal sebab kucing saya kucing yang terlatih. Ek? Entah.

2. Saya mau bawa kucing pegi adventure dalam air pula. Baru2 ni saya pegi tengok shark night 3D sponsored oleh Nuffnang. thanks! Then, ada anjing si Sara tu yang bijak. saya mau latih dia, supaya nanti kalau ada barang-barang saya yang hilang, dia boleh ambil. kalau barang saya terjatuh, he can take it back to me! Mengarut? Biar. Kucing saya sangat bijak! kucing kan pandai berenang!

3. Next di udara. Kucing saya selalu bermonolog dalaman. camna saya tau? Biarlah rahsia. Hehe! Bawa kucing pegi naik hot air balloon! mesti dia gembira kan tengok langit dan bumi dari atas! woooo! saya rasa dia akan terharu. kucing juga punyai perasaan.

Ok, saya mau cerita kenapa saya suka sangat dengan kucing. Sebab kucing tu comel. Salah satu binatang kesayangan nabi. yeah! walaupun kadang2 kucing annoying sebab selalu bermanja dengan saya, tapi layan je lah.

Di rumah ada dua kucing dah mati disebabkan tiada siapa mau ambil perhatian sama kucing tu. Woooo. mati disebabkan kucing tu kena patuk biawak. wah! rumah saya sungguh berbahaya. tiadalah.sebab dekat sungai kan. lepas kena patuk biawak, mata dia luka, bernanah, berulat then merebak sampai otak. jadi buta! Allah! kesian!!! then mati. sempat hidup for 1 month i think.

Then kucing yang satu lagi tu mati pasal bergaduh, bergaduh, luka di bahagian mata juga, bernanah, buta. mati. kejam kah ayat ni? huhu!

Sampai satu ketika tu saya tanya cekgu Sham(cikgu skulah menengah), saya mau jadi veterinar! (Doktor haiwan). woooooo~~ sedihnya mengenangkan kucing tu.

And now, saya mau kumpul duit mau beli kucing parsi!!!!


Wah!!! kiut! kiut! bulu tebal macam bantal. boleh bawa tidur sama. I love you cat. hehe!

Last but not least, thanks to Nuffnang, readers, followers and friends.

Wah, follower dah lebih 600. tak sangka!!! Thanks all!!!!!

I do hope I'm not late in sending this post. Thanks nuffnang! I hope i get the tickets. (Mengampu betul)

Wassalam.

9 comments:

  1. kucen takut air. nak mandikan pon melompat-lompat. sampai tuan kucen turut melompat. haha :P

    ReplyDelete
  2. anak-anak kak semua takut kucing..jumpa je lari..siap menyorok2 lg..

    ReplyDelete
  3. @cinnamon.com kesian!! hehe. takpe2. baik ceritakan kat anak2 pasal nabi suka kucing. soh diorang contohi nabi. InsyaALLAH. ~~

    ReplyDelete
  4. ca pencinta kucing gak..nak tgk nyai ca? kat blog ,label 'makhluk comel'..hehe..semua pasal my beloved jibam! =)

    ReplyDelete
  5. @♥CiK DuYuNG [Ca]♥ huhu!!!! akan tengok nanti. wah saya belum tidor!!!

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum syafiq....cian nyer kucing semuanya dah mati nape jadi mcm tu...sedih mama...:(

    samalah kita yer syg ngan kucing ....
    love cat 2...:)

    ReplyDelete
  7. @maszull entah lah mama. memang dah ditakdirkan jadi camtu. huhu!

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang