Semangat Study?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada sekarang ini, terpaksa fokus lebih kepada study dan exam. Macam yang anda-anda di luar sana, saudara saudari, saya akan exam pada minggu hadapan bersamaan 24th October 2011. Nak tahu jadual exam saya? Meh SINI.


Petang tadi(Isnin), dah dapat slip warna biru. Macam slip SPM pun ada. Terkenang daku kepada SPM. Apa yang saya mau cerita, pasal semangat untuk study.


Macam biasa lah kan. Dah nak dekat exam baru mau struggle atau dalam Melayu, berabis. Atau, pulun. Atau....errr... Man Jadda wa jada, wa man zara a hasada. Betulkan? 


Macam tu lah kehidupan sebagai seorang pelajar. Seorang pelajar yang bakal menghadapi musim peperiksaan. Study last minit sangat bikin tensyen. haha! Siapa soh tak study dari awal. No more istilah "Study Smart" kalau dah last minit, "Study Hard" saja yang paling sesuai. Adeh!


Semangat study? Hehe! Saya bukan sorang yang rajin macam orang rajin, sebab kenapa? Sebab....errr....saya malas! Dan itulah penyakit paling berbahaya (antaranya lah) dalam diri Syafiq Ahadin ini.


Semangat study? Adeh. Kembali ke menu utama. Tadi study lah konon di Library. Dari petang hingga ke malam. So? Apa point dia? Bila study sorang-sorang, mesti saya rasa boring, macam-macam boleh buat. Menari sampai badan tergerak2, punggung terangkat2 dan berbagai lagi aksi yang kurang menyenangkan. Haha! Bukan lucah! 


Bila kawan saya datang, si Azean, haha! Dia datang sebab saya suruh. Kesian dia. Peduli! Before tu, duduk semeja dengan Miss Aida Anis. (Bukan kenal juga pun. Hehe!) So bila si Azean datang, tiba-tiba...fuhhhH! Rasa macam ada satu aura yang lain untuk bersemangat study! Haha! Sebab kenapa datang semangat gila-gila tu? Sebab dia struggle gila babe! Babe pun tak gila camtu sebab babe tak study. Dan syukur lah, telah habis belajar kimia! Yeah!


So, di sini point dia, cara untuk dapatkan semangat study ialah pegi lah duduk semeja dengan orang yang study. hehe! Tu lah cara saya sekarang! TeeHee! Bunyi macam mengarut tapi tu saya suka. Azean one of Sabah's best students selepas dua orang Chinese dan Aizan Maidol(blogger juga.. Hehe!)


Aduh! Post ini sangat pointless. Hanya untuk diri saya. Sorry!




Sekian. Saya sangat suka kucing!


Wassalam! Wish me luck. Sambil komen, sambil berdoa untuk saya. Amin!

8 comments:

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang