Fitnah Wanita #2

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Seperti biasa. Teehee! Thanks kepada para pembaca, silent reader mahupun yang melepaskan kentut di shoutmix. Huuu~ Teruskan sesat di blog ini.

Weekend, hari yang baik untuk update blog, padahal tiap hari update.

Apakah cuma suratan atau kebetulan?

"Time semangat nak belajar, time tu lah juga line internet laju gila-gila!"
-Syafiq Ahadin-

Falsampah hari ni. Teehee!

Sambung pasal entri lepas.

Sudah tiada di pasaran. Ek?

Sedutan episod Fitnah Wanita #1 (Eh? Ada juga)

"Kami, Lelaki, woha melihat keadaan begini makin kacau pikiran sebab terlampau banyak wanita yang boleh dipermainkan. Wanita pun demikian sebab terlalu banyak saingan. Diorang lebih berani nak pikat lelaki. At last, kehidupan kita tak banyak beza dengan Binatang! So fikirkanlah apakah sebaik-baik jalan untuk menyelesaikan masalah ini?? Apakah dengan pemakaian tudung? Nanti kita singkap lepas ni."
Selanjutnya di Fitnah Wanita #1

*********************************

Fitnah Wanita #2

Pepatah menyatakan (bukan hadis. Hehe)
"Jika perempuan baik negara akan baik, jika perempuan rosak negara pun rosak."

Ni pepatah entah kurun ke berapa punya pepatah. Islam selamat dan akan kekal selama-lamanya kerana Islam adalah agama penyelamat bagi kaum wanita. Tak percaya? Cari lah sendiri dekat google, berlambak post pasal wanita terutama wanita di Barat yang memeluk Islam selepas mengetahui kebenaran. InsyaALLAH.

Apa yang dah jadi pada negara yang sudah rosak wanitanya? Kupaskan....
Walaupun kita nampak diorang maju dari segi sains and technology tapi diorang tiada ketenangan dan ketenteraman jiwa. Kira macam orang yang tamak laa. Takut dia punya barang hilang. Huuu~~ Tu buat hati tak tenang.

Di Amerika, kita boleh nilai sendiri lah kan. US negara super duper hyper power diorang punya kemajuan teknologi dan sains, tapi diorang mempunyai kadar jenayah yang paling tinggi. Pernah buka channel di Astro yang tidak ingat sudah. Kalau di US, bahagian tempat tinggal mereka-mereka yang negro@hiphop life, kalau berlaku pembunuhan, diorang kasi biar dan tidak boleh bagitau polis.

Satu kes, berlaku pembunuhan di sana, pastu artis, 50 Cents, dia lapor lah kepada polis. Tup2. Kena belasah oleh penduduk sekitar. Sebab bagi diorang, jenayah itu adalah apabila seseorang itu melaporkan kejadian jenayah kepada polis. Entah lah Law apa diorang guna.

Kasihan nasib wanita! Kepada siapa korang nak minta tolong? Dan siapa pula yang akan menghargai korang?

Sebenarnya, Islam telah lama menghulurkan tangannya untuk menyelamatkan wanita tapi mereka buat-buat tak tau. Woha! Bukankah begitu sifat wanita mahu tapi malu? :) Islam telah lama menjemput tapi masih mau tutup telinga.

Pun bagaimana walau (inversi tahap dewa), Islam tak pernah putus asa. Islam menjadikan wanita seperti berlian mesti disimpan rapi di dalam peti dan ditutup rapat. Semua orang akan cari berlian walau harganya mahal. Kalau berlian kena letak luar dan tidak dijaga, orang akan datang berebut untuk memilikinya.

Ada satu kisah lagi pasal sorang wanita yang baru memeluk Islam. Dia respect dengan agama Islam yang almost complete bagi dia. Tapi ada satu persoalan yang masih tidak terjawab. Why woman should wear Hijab? Sudah banyak ustaz dia jumpa tapi tak juga dapat memuaskan hati.

Sampai satu tempat kat ustaz ni, dia tanya lah. Why woman in Islam should wear hijab? Then ustaz tu pun bagi perumpamaan.

Lokasi: Kedai emas
Waktu: Semasa anda membaca post ini. Teehee!!

Kedai emas. Emas-emas yang berkualiti diletak di mana? Mesti dalam tempat yang khas dan tertutup rapat serta rapi dan dijaga dengan sebaiknya kan. Kalau yang kurang berkualiti pula? Kena letak di bahagian depan kan. Supaya orang ramai boleh tengok.

Dan relate kan lah diri wanita itu dengan perumpamaan ini. Teehee! :)

Islam menganjurkan bahawa wanita mesti tinggal dalam rumah. Kalau mau keluar, mesti pakai pakaian yang tertutup. Apabila mau berjauhan mesti ada mahrim yang temankan. Tengoklah SNSD, or other Korean female artists, woha! Cun! Astaghfirullah. Hahahhahaha!

Di Fitnah Wanita #1 sudah disebut bahawa seluruh anggota tubuh wanita adalah aurat except muka dan tapak tangan, dan boleh memperdaya seorang lelaki (macam saya) yang melihatnya. Kalau lelaki sudah terpedaya, mereka (kami) akan berusaha memikatnya dengan cara apa pun, halus atau kasar. Jangan Salahkan Nafsu Lelaki.

Jadi siapakah yang akan menolong wanita?

JILBAB! HIJAB! TUDUNG!

Jilbab

Jilbab atau tudung adalah satu-satunya penolong, penyelamat macam kura-kura yang berkulit tebal, kasar dan hodoh dapat menyelamatkan diri daripada angsa binatang liar kerana ada cangkerang.

Credit to KembaTolo.

Selamatkanlah diri anda dengan menutup aurat dengan menggunakan tudung! Hijabkan diri anda! Kerana kaum lelaki tidak tergoda lagi, sebab sorotan mata tidak menembus, sehingga tiada bayangan tentang betapa enaknya dagingnya. Kalau tiada bayangan, maka tiadalah khayalan, dan tenanglah hati lelaki macam saya. Teehee! :o

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
Surah An-Nur (24:31)

Perempuan pun selamat, masing-masing boleh berjalan tertib, aman dah sejahtera! Malaysia boleh! Erk...

***********************************

I bet you to read until finish! Hehe!

And drop your comment.

Nanti lagi sambung. Dah cukup panjang dah.

Wassalam! :)

15 comments:

  1. Nice share syafiq. Aku baca sampai habis. Percayalah!!! :p

    ReplyDelete
  2. setuju dengan segala yg ada kat atas..
    Biasanya yang susah beno nak tutup aurat ni apabila tiada kesedaran or masih tak terasa takut dengan azab Allah~

    peringatan yg bagus=)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum syafiq....bestnya n3 ni mama suka sgt...:)

    ReplyDelete
  4. nice entry...stuju sgt!huhu..
    prmpuan skrng...huhuhu


    p/s:jum tlg komen dan like entry nie GADGET IMPIAN SAYA

    ReplyDelete
  5. sangat bermakna.. thanks for sharing

    ReplyDelete
  6. salam BW,,hai,,

    yes!!i like!!
    btw thanks for sharing~

    ReplyDelete
  7. nice. baca sampai habis dan drop a comment =)

    perempuan begitu berharga

    ReplyDelete
  8. hehe. Islam mengangkat wanita...=)

    jom baca kejap=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

    ReplyDelete
  9. menarik...kunjung2la ke blog sy yg tak seberapa..hehe

    ReplyDelete
  10. faizal mohd: ye, saya percaya. hehe! :)

    Asy Faro: wah, 1st time ko baca sampai habis. hehe!

    hawiz: welkem :)

    FarhanahAdzlan: tiada yang dapat dibangkang? hehe! :)

    maszull: apa lagi, share lah! :)

    Nabiel: dah komen! :)

    Joe_Hans: welkem! :)

    jamilah izzati: salam juga. thanks for sesat-ing.

    sha my heart: priceless. hehe! tidak ternilai.

    L: Indeed!

    Wanita Bertudung Hitam: dah! :)

    ReplyDelete
  11. memang susah nak tutup aurat kan kan kan

    ReplyDelete
  12. dah bace sampai habis.

    ramai yg pakai tudung tapi nampak ketiak. :)

    ReplyDelete
  13. entry bgs untuk gadis2 luar sana :)

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang