Review Shark Night 3D

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Agak lama tak update blog disebabkan oleh masalah-masalah yang mungkin mengarut:
1. Internet line sangat siput
2. Exam. Final exam!
3. Takda idea.
4. Kering idea.
5. Siibuk.

Oleh yang demikian, maka terbiarlah blog ini tanpa diusik oleh penulisnya.

Berbalik kepada tajuk asal. Saya nak buat review pasal Shark Night. Ni dapat free tiket dari Nuffnang! Thank you Nuffnang.

Sepatutnya keluar tengok dengan Abang Ady Budika, but disebabkan oleh masalah yang tak dapat dielakkan maka dengan rela hati tengok je lah sorang-sorang.


Sampai kul 8 malam kat mid, direct pegi kat GSC nak claim tiket. Sesampai ja, fuuhhHHH! Ramai sungguh manusia sedang berbaris ambil tiket! Ada tiga premier screening berlaku secara serentak. Semua start kol 9!  Shark Night, Don't Be Afraid of The Dark dan satu lagi cerita cina. Tak tau pa benda pun. Dari Nuffnang ada, Churp2, dan beberapa stesen muzik! Conclusion, sentiasalah up-to-date supaya tak terlepas peluang untuk memenangi apa-apa contest.

Cerita pasal Shark Night, crita ni mengisahkan pasal college student yang pegi celebrate entah pasal pa tu, sebab si Malik negro tu dapat B+ untuk satu paper tu. dan tu pun saya tak tau.

Ok2. Ada 6 orang college student, 3 lelaki dan 3 pompuan. Pastu time sampai kat jeti nak p pulau yang ada shark tu, ada lagi beberapa watak yang muncul. Guess who? Tengoklah sendiri. 

Sampai kat lake tu, yang lelaki tu pegi lah main air guna skateboard yang kena tarik guna boat tu. Camne nak bayangkan ek? Cuba bayangkan je lah. Then tiba2 tanpa disangka ada sekor shark yang tiba2 seja datang entah dari arah mana, menerkam si lelaki negro yang sedang bermain skateboard-yang-kena-tarik-guna-boat-laju. Diorang yang atas bot laju tu panik. Then si negro tu tiba2 datang di atas darat, "Sara!" dengan suara yang lemah. Guess why? Dia punya tangan kanan dah takde! Muahaha! 

Panik! Panik! Panik! Tu memang lah perasaan biasa bagi insan. Haha! Diorang pun pegi naik boat (hanya beberapa orang dari diorang) untuk minta pertolongan dari darat sebenar. Wah3! Tiba2 ada shark datang. Hentam bot tu. Bot tu rosak, sorang pompuan jatuh, mati. Pastu kena hentam lagi bot tu, stereng rosak, bot berasap. No choice but to jump out from the boat. Meletup boat tu.

Takkan mau cerita semua? Then watak jahat muncul. Memang pointless kejahatan diorang. Revenge! Tu je boleh cakap. Dapat tahu bahawa tu penjahat sebenarnya yang pelihara tu shark. What the? Tak patut! Pelik je benda camtu. Then guess what next? 

Dah2. Tengoklah sendiri kat wayang nanti ok? Dan satu lagi, premier screening memang takde subtitle. nasib baik paham. Huhu! Dah biasa dengar orang cakap kan.

Layan video bawah ni. Errr....trailer.


Rating? Saya bagi 3 out of 5. Kejam tak? Sebab tengok lah sendiri. Huhu!

Memang tidak sah kalau jalan tanpa pergi kedai buku. Bagus kan saya? Hehe! Lepas sampai sana, direct pegi MPH. Cari buku. Sangat lah tidak boleh berhenti dari mengumpul buku. Tiap kali keluar, mesti beli buku. Ketagih buku! Apakah term yang sesuai digunakan untuk ketagihan pada buku? Book addiction? Oh tidak2. Buku apa saya beli?


Nak cerita lagi. Haha! Cik Epal tadi ada tengok sesama. Tapi disebabkan saya tengok sorang2, sungguh malu-malu kucing! Wahai Syafirah Ruslan, anda seja yang tahu! Hehe! Betapa saya mau ambil gambar dengan beliau. Oh! Saya malu yang teramat. Hehe! Time tu dia sedang bercerita dengan blogger lain, I guess abang Azfar@Ujang kot. Entah. dan yang lain. Ramai Chinese. Next time akan bergambar!

Dan satu lagi, sepatutnya nak jumpa dengan Abang Poojie. tapi tak nampak pulak dia! Memakai baju I Love Your Wife. Sory! Saya takda twitter online. Kalau ada dah snap dah gambar.

Anyway, masa berlalu semakin mematangkan. Ceh!

Last but not least, huh! Banyak betul saya cakap. Thanks to all readers! Terharu gila ni tetap ada yang sudi baca walaupun blog ni tak seberapa. Nanti habis exam saya akan renovate blog buruk ini. Thanks to my new followers! Thanks! Tak tau nak cakap pa lagi. Terharu tau. :D

Wassalam!

24 comments:

  1. macam best je cerita tu...memang ada jenis jerung yang boleh hidup dalam air tawar...hanya negara barat je...kat Asia...ndak dapat dia hidup

    ReplyDelete
  2. xpyah malu kalo suda masuk alam blogger apek..:D

    ReplyDelete
  3. byk pulak citer2 best..tp duit da kering..

    ReplyDelete
  4. hueh99 macam best je cerita ni.. nak g tgk la^^

    untung la.. gt gk wayang nuffnang bg tiket.. aik sensorang?? npe xajak saye? heheh

    ReplyDelete
  5. @Kancil 8349 kalau ada yang dapat hidup di darat, tu incredible!

    ReplyDelete
  6. @ShahzCudin alhamdulillah dapat free, pegi je lah! :D

    ReplyDelete
  7. @El-Janna tak tau pula. next time ok?!!! Midvalley mari!

    ReplyDelete
  8. Barat memang banyak binatang2 besar yg ganas ek. Cer gabung anaconda, buaya besar, piranha, jerung ni dalam 1 citer. HaHa. *Ok tiada kaitan dengan entri.

    ReplyDelete
  9. heyy, budak smesh ? sains sabah ? sbp ? heyy, form bape ? kalau 4, nak ketas chem :D

    ReplyDelete
  10. awat hang tak tegur..=) jahanam gila cerita dia..hahaha

    nama ang dah masuk dlm list yg dtg smlm

    ReplyDelete
  11. @faizal mohd anakonda + buaya besar + piranha + jerung = undescribeable.!

    ReplyDelete
  12. @sOfieDeCutaZ~ bekas. now at pasum. hehe! selamat datang budak baru. nice to meet you Kisas.

    ReplyDelete
  13. cerita ini nampak best sangat. wanna watch it later ;)

    ReplyDelete
  14. tertarik dgn buku 40 hadis popular tu..

    pasni bleh la cerita sikit2 kot isi kandungan hadis palsu tu.. hehe.. sbb skang ni byk sgt hadis palsu yg tersebar.. kesian kt org yg percaya hadis tu..

    ReplyDelete
  15. kamu pn ada jgk ehhh..kte pun gi..
    kte jmpe depa2 ni tp segan nk tegur..yg dah knl pn Ujang je..dpt la amik gmbo ngn Cik Epal..huhu

    ReplyDelete
  16. @Rtp Farra Arisha tak best! entah lah. different people, different side of view.

    ReplyDelete
  17. @Solihin Zubir bukan semua orang pegi beli gak buku tu kan. InsyaALLAH. akan!!! thanks for the suggestion!

    ReplyDelete
  18. @Finaz Jaafar tahukah anda apakah maksud jeles? Hehe. Sangat jeles!!!!! tulah pasal malu tak bertempat!!!

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang