Rich Blogger: Fact or Fiction?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada hari ni, saya tunaikan janji saya untuk join contest dari Eqbalzack punya blog.

Klik untuk ke blog abang Eq.

"Rich Blogger: Fact or Fiction?"

Deadline: 30 October 2011

HOW TO ENTER
[Please read carefully as I reserve the right to disqualify any incomplete/invalid entries]
1. All entries must be original. Strictly NO PLAGIARISM!
2. Open to my old and new followers.
3. Write a short entry in Malay or English based on the title (300 words or fewer). Entries outside the word limitation will be disqualified.
4. Leave the permalink (URL) in the comment box.

1st PRIZE x 1
Winner will get CASH RM50 + eqbalzack.com button

2nd PRIZE x 1
Winner will get CASH RM30 + eqbalzack.com button

3rd PRIZE x 1
Winner will get CASH RM20 + eqbalzack.com button

CONSOLATION PRIZES
All participants will get eqbalzack.com button


Dengan hati yang terbuka saya join. Huhu! Try untuk menulis lepas dah lama tak mengarang lepas SPM ari tuh. Huhu! Ingin memantapkan style penulisan. Haha! Umur baru 18 tahun, tapi ayat macam matang punya. Adeh! Ok. Kembali ke tajuk asal. 

******************************************************
Rich Blogger: Fact or Fiction?

Marcapada kini kita sering dihidangkan dengan berita-berita sensasi tentang kaya melalui blog. Namun sejauh manaah kebenaran hakikatnya? Pada pendapat saya, blogger kaya adalah sebuah fakta tetapi kadangkala boleh menjadi fiksyen atau fantasi.

Kenapa blogger kaya itu dikatakan sebagai sebuah fakta? Kala ini, kita pasti pernah dengar tentang blogger yang kaya. Tak perlu ambil contoh-contoh secara global, di Malaysia juga apa kurangnya? Malaysia mempunyai blogger yang kaya seperti Irfan Khairi, Cik Epal, Redmummy, Eyriqazz, Hanis Zalikha dan ramai lagi lantas membuktikan bahawa dengan menulis melalui blog kita boleh menjadi kaya. Saya tegaskan, blogger kaya itu adalah sebuah fakta yang cukup tepat dengan hadirnya bukti-bukti yang kukuh.

Seterusnya, kita bincang kenapa blogger kaya itu sebuah fantasi? Mungkin ada yang tertanya kenapa blogger kaya itu sebuah fantasi. Blogger kaya adalh fantasi semata merupakan penyataan (statement) yang dibuat oleh mereka yang tidak bijak mengintai dan merebut peluang yang terhidang di depan mata. Hal ini kerana mereka tidak mengambil contoh-contoh blogger yang berjaya untuk memajukan diri. Sekali lagi, blogger kaya itu merupakan sebuah fantasi apabila kita tidak bijak mengambil peluang yang telah terhidang.

Namun demikian, menjadi seorang blogger kaya bukanlah semudah ABC, atau semudah seperti petik jari. Tidak sama sekali! Kerja keras, keazaman yang tinggi dan bijak mengambil peluang merupakan asas untuk berjaya dalam dunia penulisan blog. Blogger kaya sudah semestinya bukan sebuah fantasi sekiranya kita bekerja keras dan berkeinginan untuk mencapainya. Akhir kalam, contohilah mereka yang telah berjaya dalam dunia penulisan blog untuk dijadikan sebagai batu loncatan dalam diri untuk terus maju ke hadapan. Anda mampu mengubahnya! :D

(254 words)

**************************************************************

Tamat! Sungguh tiada point! Argh! Yang penting mencuba. Bukan mudah mau pikir idea! Thanks to Abang Eq for this contest. Saya dah baca participants yang lain. Mantap! Ni kompom tak masuk senarai punya! Huhu! Anyway, ini mematangkan saya. Haha! Consolation prize pun ok lah. Hehe!

Wassalam.

13 comments:

  1. good luck yer! terima kasih sebab sudi jenguk2 blog saya...nice blog bro!

    ReplyDelete
  2. Salan Syafiq,
    terima kasih join monthly contest abg eq. nnt terus htr details via form. Just klik kat CONTACT. Isi je kat situ sebab abg eq nak pos button dulu. ok

    ReplyDelete
  3. good try..wish u best of luck...much better to give a try than nothing =)

    ReplyDelete
  4. salam kunjungan...anda di tag dalam segmen ni:

    http://sun3tpini.blogspot.com/2011/10/25-things-random-giveaway-by.html

    ReplyDelete
  5. terima kasih memberi pandangan dan komen terhadap segmen Kancil...apapun kancil dah tutup segmen nie atas sebab2 tertentu

    kalau sudi jomlah ke blog kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/segmen-kancil8349-siapa-follower-anda_23.html

    ReplyDelete
  6. perghhhhhhhhhhhhhhh~ semangat, semangat!!!

    ReplyDelete
  7. @Daddylicious I don't think i can make it. haha! better try than nothing, meminjam kata2 mohd Sasuke.

    ReplyDelete
  8. @Sunah Sakura anda lagi lah semangat. Hang punya semart!

    ReplyDelete

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang