Sakit Telinga!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada malam ini nak share pasal kesakitan yang berlaku pada telinga.!

Firstly, it's not what you think. Saya bukan sakit telinga sebab termasuk air dalam telinga, or tercucuk putik kapas sampai tembus eardrum dan sebagainya! 

Tapi apa yang paling menyakitkan telinga apabila saya mendengar orang MEMAKI! Best ka memaki? Apa rasanya? Oren? Manis? 

Bagi orang macam saya yang hensem....errr....yang jarang mengeluarkan kata-kata kesat, yeah! Seriously telinga ini sangat sensitif dengan perkataan-perkataan yang tak sepatutnya digunakan dalam karangan BM or BI apatah lagi Pendidikan Islam mahupun Sejarah. Boleh lagu tu? (Kata Dr. Ghapor. ^^)

Apakah contoh-contoh perkataan itu?

Seperti yang anda-anda di luar sana tahu, mesti pernah dengar perkataan taik kan. Ianya adalah SHIT. Argh! Tercemar sudah blog ini. Muahaha! Apa lagi? Tu contoh laa. Banyak lagi tapi nanti makin sakit pula telinga nanti. Dan kata kawan saya yang perempuan, Miss Aimie Syahirah, perempuan lagi banyak guna perkataan tu. Dan sangatlah......tidak harus dan tidak patut selamanya. Wadehek camna pulak? Sama jak!

So what??
Inilah muka paling annoying pernah saya jumpa di dunia. Siapa dia ni? Ini adik kepada anak bapa saudara kepada kawan bapa kepada kawan saya dan saudaranya dan cucu kepada datuk dia dan saya dan engkau. I don't know. Guess who?


Tapi manusia tidak akan pernah terlepas dari melakukan kesalahan kan. So, saya kadang kalau Shytan = Setan tuu dah menguasai minda, terkeluar lah juga Wadehek Wadehel tu semua. Haha! Tapi semua tu boleh diperbetul....kan?

Tapi saya pun biasa juga cakap BODO*, Gil*, Bong*k dan sebagainya. Bagaimanakah cara untuk mengubahnya? Istighfar laa.

Yeah! Satu lagi, akan bertambah sakit kalau melatah. Semua benda terkeluar. Syukur lah saya dah tak cakap benda-benda macam tu. 

Di kesempatan ini, saya mengajak untuk tukar perkataan tu semua kepada yang lebih berkhasiat dan dijamin Halal. Contohnya, bila makan, lalu tercekik, ucaplah Allah! Bila terbangun dari tidur, ucaplah Allah! Bila melatah seperti telanggar something dan hampir terjatuh, ucaplah Allah! 

InsyaALLAH, hidup kita akan lebih diberkati. Ek?? Siapa yang tahu? Memandai ja saya ni!

Hidup ini penuh dengan rintangan. (Apa kena mengena?)

So, Live your life. Minumlah dengan tenang.

Apa kena mengena?

Live your life kata Oprah.

Entri ini tiada kena mengena sama ada yang terasa atau tidak. Gambar di atas cuma khayalan semata. 

Mengakhiri post, I'm sorry kalau ada yang terasa! Just my opinion! Dan luahan. Sory! Sory! Bonamana! I' Mr. Simple!

Wassalam.

10 comments:

Follow my Insta: syafiq_ahadin

Nuffnang